Debatforum


Toona sinensis


Tilbage til forsiden         Skriv svar
Emnet er startet af  Vibeke Poulsen  (03-01-2014)

Dette er en yderligere kommentar fra indlægget juni 2011 vedr. Toona sinensis (Cedela)
Alle mine træer har blomstret i år og sat masser af frø, som også er spiredygtige (har prøvespiret dem). Så det er hermed bevist, at der ingen problemer er med dem, i hvert fald ikke her på Sydvestsjælland.

Svar

Indsendt af Peter Hoffmann  (03-01-2014)

Har også haft overvældende blomstring på Toona sinensis her i Bagsværd og masser af frø...som jeg dog ikke har prøvet at spire. Også Bjarne Dinesen på Asperupgaard (NV-Fyn) har haft blomstring i år, så vi må vist endeligt konkludere, at bemærkningen i "Træer i Nordeuropa" (Alan Mitchell - bearbejdet af Søren Ødum) om træets manglende blomstring i DK ikke holder. Og så bruge lejligheden til at gøre reklame for et rigtig smukt træ til haven!

Indsendt af Lønbæk Planteskole  (04-01-2014)

Det er dejligt, at høre den blomstrer flere steder i DK, Så kan jeg måske tigge lidt frø af danske træer, da jeg kun kan få tyske planter, som ikke er helt hårdføre nok til vore haver.
Jeg har været tilbageholdende med at fortælle om blomstring til kunderne.
Takker på forhånd.
Hilsen
Anne Marie Lund Pedersen

Indsendt af Anne Marie  (05-11-2014)

Begge hold frø spirede overvældende, så nu skal jeg til at prikle 6-800 småplanter :o)
Hilsen
Anne Marie

Tilbage til forsiden         Skriv svar