Debatforum


Tur til USA og se verdens største træer


Tilbage til forsiden         Skriv svar
Emnet er startet af  Christian Overby  (30-03-2011)

Ville frygteligt gerne over og se General Sherman og andre store træer.. er der nogen der vil med?

http://en.wikipedia.org/wiki/General_Sherman_(tree)

Har i øvrigt lige været i Tyskland og se kæmpe ege, her er usædvanlig mange smukke store kæmpe ege- bare i det gamle ddr var over 40 stk over 8 meter i omkreds i brysthøjde.

syntes i øvrigt i har for lidt fokus på store gamle træer på jeres ture, derfor jeg ikke har været med..

Svar

Indsendt af Peter Ole Kvint  (01-04-2011)

Frit stående egetræer på fugtig jord bliver 8m i omkreds på 300 år. Det er ikke de største træer em er de ældste.

Indsendt af Christian Overby  (04-04-2011)

Ved godt alderen kan svinge meget og størrelser snyde meget.. i tyskland hedder næsten alle virkelig store ege 1000års egen selvom de næppe er 1000 år.. :-)

Hvad med en usa tur? eller en tur ned i tyskland og se kæmpe ege og linde?

Indsendt af Knud Ib Christensen  (06-04-2011)

Hej Christian!

Der er da ganske meget fokus på store og gamle træer på vores ekskursioner også selvom det ikke lige fremgår af titlen på turene.

Angående gamle og store ege i Tyskland så se her:
http://www.dendron.dk/aktiviteter/ekskursioner/2008/

Indsendt af JEPS  (06-04-2011)

Det lød som om det var nogen spændende ture i var på i 2008- men det er ved at være længe siden.. måske vi snart skal på tur igen.?. hvad med usa eler england?

Indsendt af CHR  (15-06-2011)

Hvad med en USA tur? Eller en tur ned i Tyskland og se kæmpe ege og linde?

Indsendt af INGEN?  (15-08-2011)

DER ER MED PÅ EN TUR NED I TYSKLAND ELLER EN TUR TIL USA?

Indsendt af Steffen  (20-08-2011)

Jeg skal faktisk over til USA og se på Giant Sequoiaer i september... Det bliver en kanon oplevelse er jeg sikker på.

Jeg skal have samlet frø fra dem, da jeg sår omkring 3-400 frø fra dem hvert efterår.

Nogen som ved hvilke træer som også gror i skovene derovre?? Altså som også bliver rimelig høje og kan gro herhjemme??

Tilbage til forsiden         Skriv svar