Debatforum


Fall foliage


Tilbage til forsiden         Skriv svar
Emnet er startet af  LeifB  (14-09-2014)

Et par af mine fotovenner er i USA i øjeblikket og sender det ene fantastiske billede med fall foliage hjem efter det andet.
Jeg ville gerne kunne gøre dem kunsten efter med motiver fra det hjemlige breddegrader. Er der nogen på dette forum, der kender en god destination på Sjælland eller i Sydsverige, hvor man kan se/fotografere større mængder asp, spidsløn, etc. i de karakteristiske gule efterårsfarver – gerne i et smukt landskab?
På forhånd mange tak for hjælpen!

Svar

Indsendt af Hans Olav Nymand  (14-09-2014)

Hej Leif,

Der er såmænd en del steder i Hovedstadsområdet og omkring Malmö, men det er for tidligt på nuværende tidspunkt.

Her er et par jeg selv har haft held med:
- Brøndbyskoven, den sydlige del hvor der ikke bare er en masse bøgetræer
- Langs med Vestvolden - men på ydersiden af Volden, dvs. mellem selve volden og kanalen - der hvor der IKKE er asfalteret cykelsti
- Ellers byder køreturen af Motorvejen fra ca. ved Gl. Køge Landevej, over Øresundsbron og ca. indtil afkørslen mod Eslöv på en del gode partier,f.eks. stykker mellem Gl. Køge Landevej og Fields er der en del bævreasp som nogle år bliver meget flot.


Hans Olav

Indsendt af Gunner Thalberg.  (15-09-2014)

De Københavnske kirkegårde har meget at byde på,hvad farver angår.
Eks.kan du på Bispebjerg Kirkegård finde en alle med amerikansk ask,oppe ved hovedindgangen står der spidsløn af typen Emerald Queen,der er en gammel alle af blandet spidsløn og ahorn. Der er også forskellige solitære træer,som er interessante,bl.a.tulipantræ og papegøjebusk.
For at få det fulde udbytte,skal du nok vente et par uger endnu.
God jagt.

Indsendt af LeifB  (18-09-2014)

Mange tak for forslagene til jer begge! Så er det vist bare at vente på lidt nattekulde :-)

Tilbage til forsiden         Skriv svar